Για τη παιδεία
Η ανεπάρκεια σε σχολικές αίθουσες και χώρους διδασκαλίας,η υποχρηματοδότηση της παιδείας και οι ελλείψεις σε δασκάλους-καθηγητές είναι μια πραγματικότητα που την βιώνουμε διαχρονικά.
Ειδικότερα στο νομό μας και συγκεκριμένα σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο έως την ανώτερη βαθμίδα , η επίλυση του στεγαστικόυ ζήτηματος τείθεται ως μια από τις βασικότερες διεκδικήσεις.
Λόγω της έλλειψης σχολικών μονάδων αντιμετωπίζουμε πολυάριθμες τάξεις 25-28 παιδιών στο δημοτικό. Αρκετά γυμνάσια και λύκεια του Πύργου στεγάζονται σε λυόμενες κατασκευές απόρροια του γεγονότος ότι τα κτίρια διδασκαλίας ήταν παλιά και ακατάλληλα για τους σεισμούς. Το πρόβλημα θα ενταθεί όταν σύμφωνα με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης θα γίνει υποχρεωτική η προσχολική εκπαίδευση η οποία θα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί χωρίς την δημιουργία καινούργιων δημόσιων σχολείων. Παράλληλα οι δύο σχολές του Α.Τ.Ε.Ι. αδυνατούν να λειτουργήσουν μόνο σε ένα κτίριο.
Αυτή η αναφορά ήταν μόνο ένα μικρό μέρος της πραγματικότητας που επικρατεί στον χώρο της εκπαίδευσης χωρίς να επεκταθούμε στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στις αιτίες που γεννούν τις ελλείψεις σε δασκάλους-καθηγητές και υλικοτεχνικής υποδομής . Μη ξεχνάμε βέβαια τους στόχους και τους σκοπούς που εξυπηρετεί η παιδεία και ιδιαίτερα μετά την ψήφιση στην βουλή από την κυβέρνηση της Ν.Δ. και από την εφαρμογή του από το ΠΑΣΟΚ του νόμου πλαίσιου. Η νεοφιλελεύθερη αναδιοργάνωση της παιδείας και η εντατικοποίηση των σπουδών έχουν ως μοναδικό στόχο: α ) τον αποκλεισμό από την τριτοβάθμια εκπαίδευση όλο και μεγαλύτερου μέρους της νεολαίας οδηγώντας την στην ιδιωτική εκπαίδευση β) την σύνδεση της γνώσης με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και όχι της κοινωνίας γ) την αύξηση του ανταγωνισμού και του ατομισμού μεταξύ των σπουδαστών που εν τέλει θα βγάζει στην αγορά εργασίας φθηνό, εξειδικευμένο και απασχολούμενο προσωπικό στερημένου μορφώσεως. Απέναντι στο μονόδρομο των πολιτικών τους πρέπει να συγκροτήσουμε μια κοινή πορεία αγώνα και διεκδικήσεων σε συνεργασία με το σύνολο του κόσμου της μάθησης και των ενεργών κομματιών της κοινωνίας με στόχο την ανάδειξη μιας εκπαίδευσης που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες τις κοινωνίας.
Για το ζήτημα της στέγασης του Α.Τ.Ε.Ι. Πύργου
Συγκεκριμένα για το κτιριακό ζήτημα του Α.Τ.Ε.Ι. εμείς είμαστε αντίθετοι στην προσπάθεια εύρεσης οικοπέδου για την δημιουργία σχολών έξω απο τα όρια του οικιστικού ιστού της πόλης:
Δηλώνουμε αντίθετοι στην λογική των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων- γκέτο και των διαχωριστικών γραμμών που μπαίνουν ανάμεσα στην κοινωνία και την γνώση . Εμείς θεωρούμε ότι τα πανεπιστήμια και οι σχολές πρέπει να είναι ανοικτά δημόσια και προσβάσιμα στην κοινωνία και η γνώση που παράγουν να εκπορεύεται και να απαντά στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και όχι του κέρδους.
Όχι στην λογική των σχολών -γκέτο - όχι στην απομάκρυνση των σχολών από την πόλη
Να αξιοποιηθεί η δημόσια περιουσία για την άμεση λύση του κτιριακού προβλήματος.
Η περιούσια που ανήκει είτε στο δημόσιο είτε σε διάφορους κοινωνικούς φορείς όπως της Ε.Α.Σ ( Ένωση αγροτικών συνεταιρισμών ) έχει ως μοναδικό σκοπό την κοινωνική της αξιοποίηση και όχι να χαριστεί στα διάφορα ιδιωτικά συμφέροντα .Εμείς απαιτούμε όλη αυτή η περιουσία να επανέλθει στον έλεγχο της ίδιας κοινωνίας ώστε να αξιοποιηθεί για κοινωφελείς σκοπούς και όχι για την δημιουργία των διάφορων εμπορικών κέντρων κλπ.
Οι ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης
Μεγάλο μέρος ευθύνης για την σημερινή κατάστασης του κτιριακού προβλήματος είτε των σχολείων είτε του Α.Τ.Ε.Ι έχουν τόσο η Νομαρχία όσο και οι Δήμοι.
Εγκαλούμε την τοπική αυτοδιοίκηση να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες που της αναλογούν για την εδώ και τόσα χρόνια κοντόφθαλμη πολιτική που ασκεί και για την ανυπαρξία κάποιου σχεδιασμού και κάποιας στόχευσης σχετικά με το τί είδους τμήματα θέλει να δημιουργηθούν, για το εάν αυτά θα είναι βιώσιμα ,εάν θα απαντούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες του τόπου και αν μπορούν με κάποιο τρόπο να αλληλεπιδράσουν με αυτόν. Μην κάνοντας αυτά αδυνατεί να αρθρώσει ένα διεκδικητικό πλαίσιο με αποτέλεσμα να κάνει σπασμωδικές κινήσεις όπως η αγορά εργοστασίου Ξυστρή που με τα λίγα στρέμματα που μπορούν να οικοδομηθούν σε αυτό, είναι αδύνατη η δημιουργία σχολών. Επίσης να αμφιταλαντεύεται για το τί είδους ιδρύματα θέλει να έρθουν (ανάπτυξη του ήδη υπάρχοντος ΑΤΕΙ; δημιουργία αυτόνομου ΑΤΕΙ Πύργου; διεκδίκηση τμημάτων ΑΕΙ από το παν\ιο Πελ\νήσου ; ή μήπως Πανεπιστήμιο Πύργου; ) και να αναζητά με την μορφή επαιτείας μια λύση από τον εκάστοτε πρόεδρο κάποιου ιδρύματος ή από το υπουργείο Παιδείας με αποτέλεσμα να διογκώνεται η στασιμότητα και το αδιέξοδο σπουδαστών και μαθητών .
Απέναντι στις αδιέξοδες πολιτικές τους εμείς προτείνουμε τον συντονισμό μαθητών - φοιτητών-εκπαιδευτικών-τοπικής κοινωνίας για την συγκρότηση ενός ενιαίου κινήματος που θα διεκδικεί δημόσια δωρεάν παιδεία στη βάση των πραγματικών αναγκών μας.
ΠΑΝΗΛΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ - Iliamovement.blogspot.com
Τι λένε οι αποδόσεις του stoiximan για τον Δήμο Πύργου - Σίγουρος ο
δεύτερος γύρος
-
Στο δεύτερο γύρο θα κριθεί το ποιος θα είναι νέος Δήμαρχος Πύργου σύμφωνα
με τις αποδόσεις του stoiximan.
Φαβορί θεωρείται ο νυν Δήμαρχος Πύργου (απόδ...
Πριν από 1 χρόνια
1 σχόλιο:
ωραια η ανακοινωση αλλα πολυ αμφιβαλω εαν προκειτε να επιλυθει με την καθαυτην το ολο θεμα.τοσα χρονια και καθε χρονο τα ιδια ακουμε.
Δημοσίευση σχολίου