Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2009

ράμπα τράπεζας καταργεί πεζοδρόμιο


Στην φωτογραφία διακρίνετε καθαρά μια ράμπα ΑΜΕΑ που έχει κατασκευάσει Τράπεζα (επί της οδού Πατρών & Ζαΐμη) που καταχρηστικά έχει τοποθετηθεί επί του πεζοδρομίου κάνοντας απαγορευτική την διέλευση πεζών, ατόμων με κινητικά προβλήματα, γονέων με παιδικά καρότσια υποχρεώνοντας τους να κατέλθουν στο δρόμο με ότι αυτό συνεπάγετε
Τα ερωτήματα που απλοϊκά θέτονται είναι:
1. με ποιο δικαίωμα η Τράπεζα προκειμένου να εξυπηρετήσει τους πελάτες της, (ή ακόμα καλύτερα προκειμένου να εναρμονισθεί στις οδηγίες περί προσβασιμότητας) καταλαμβάνει κοινόχρηστο χώρο (δηλαδή χώρο που ανήκει σε όλους μας). Για ποιο λόγο δεν κατασκεύασε την ράμπα μέσα στο κτίριό της;;
2. έχει ο καθένας μας την δυνατότητα να καταργεί στην ουσία την έννοια του κοινόχρηστου πεζοδρομίου ή αυτή η δυνατότητα ανήκει σε λίγους και καλούς
3. την σαφέστατη παρανομία την έχει αντιληφθεί κάποια δημόσια υπηρεσία (Δήμος, Πολεοδομία) ή όχι;;
4. έχουν επιβληθεί κυρώσεις στην τράπεζα και εάν ναι γιατί δεν απαιτήθηκε η απομάκρυνσή της;;;

Αθώες ερωτήσεις που δυστυχώς δεν έχουν αθώες απαντήσεις.

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Αντικατάσταση κατεστραμμένων δέντρων

Στις 4 Δεκεμβρίου 2008 λόγω των ισχυρών ανέμων καταστράφηκαν αρκετά δέντρα που υπήρχαν στα πεζοδρόμια επί της οδού 28ης Οκτωβρίου. Η παρέμβαση των υπαλλήλων του Δήμου ήταν άμεση και αυτά απομακρύνθηκαν, χωρίς να δημιουργηθεί κάποιο μεγαλύτερο πρόβλημα.
Σήμερα το μόνο που θυμίζει την ύπαρξή τους, είναι οι κομμένοι κορμοί τους. Με δεδομένο την έλλειψη πρασίνου από την πόλη του Πύργου, αλλά και της ευαισθησίας που έχουμε αναπτύξει ιδιαίτερα μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, μήπως (λέω μήπως) αυτά θα πρέπει να αντικατασταθούν;;;

Απαράδεκτες οι συνθήκες στα λυόμενα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου είναι ίσως το παλαιότερο σχολείου του Πύργου, το οποίο λειτουργεί κάτω από ένα περίεργο καθεστώς αφού σε αυτό έχει ενσωματωθεί και το 9ο Δημοτικό Σχολείο το οποίο όμως υπάρχει μόνο στα χαρτιά, αφού πάρα πολλά χρόνια τώρα δεν έχει αποκτήσει το δικό του κτίριο (προφανώς λόγω έλλειψης οικοπέδου)
Ένα μεγάλο τμήμα του 2ου Δ.Σ. (και συγκεκριμένα οι τρεις τελευταίες τάξεις του) φιλοξενείται προσωρινά (εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον) σε λυόμενες αίθουσες σε έκταση που ανήκει στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηλείας.
Οι συνθήκες του αύλειου χώρου είναι απαράδεκτες, η ασφάλεια των μαθητών είναι σε διαρκή κίνδυνο και η εικόνα του για το κέντρο της πρωτεύουσας του Νομού άθλια.
Χαρακτηριστικά του είναι η άθλια περίφραξη του (η οποία προσφάτως αντικαταστήθηκε και είναι αυτή που φαίνεται στην φωτογραφία), τα χαλίκια που καλύπτουν όλη την επιφάνεια του, τα χόρτα που αναπτύσσονται κάθε Άνοιξη σε διάφορα σημεία του και ορισμένες φορές οι απρόσκλητοι μικροί επισκέπτες (ποντίκια φίδια)
Αν και το κόστος για να γίνουν παρεμβάσεις δεν πρέπει να είναι αξιόλογο για ένα ιστορικό σχολείο σαν αυτό, όμως ποτέ και κανένας δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλία για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση φοβούμενοι προφανώς ότι θα αλλοιωθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς του οικοπέδου.
Ντροπή πάντως το 2009 στην πρωτεύουσα του Ν. Ηλείας να υπάρχουν τέτοιοι χώροι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Φωτεινοί σηματοδότες που όμως δεν είναι φωτεινοί

Τα φανάρια δεν νομίζω ότι έχουν σαν αποκλειστικό σκοπό την ρύθμιση της κυκλοφορίας αλλά έχουν και την ασφαλή διέλευση των πεζών και την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων.
Ο σκοπός της ύπαρξης τους βέβαια δεν είναι για να ομορφαίνουν με την παρουσία τους και μόνο τα πεζοδρόμια και να προσπαθούν να αντικαταστήσουν τα δέντρα που έτσι και αλλιώς μας έχουν μείνει ελάχιστα.

Και όμως δυόμιση χρόνια μετά την τοποθέτησή τους τα φανάρια στις περισσότερες περιπτώσεις (και διασταυρώσεις) δεν λειτουργούν.
Ενδεχομένως σε πολλά από αυτά να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα (που οφείλονται στην κακή μελέτη τους) όπως όσα είναι πλησίον σε γραμμές τρένου.
Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που η λειτουργία τους κρίνετε απαραίτητη και σαν παράδειγμα είναι η διασταύρωση Γιαννιτσών και Ρ. Φεραίου από την οποία καθημερινά διέρχονται εκατοντάδες μαθητές και η διασταύρωση Κοκίνου και Μανωλοπούλου όπου η ορατότητα των οδηγών που ανεβαίνουν την Κοκίνου είναι περιορισμένη



Σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος οι ευθύνες θα είναι μεγάλες και δεν ξέρω αν οι δικαιολογίες που θα ακουστούν για την μη λειτουργία τους θα είναι ικανοποιητικές για να πείσουν κάποιον από εμάς.